Czego pragnie kandydat?

Czego pragnie kandydat?

Jak wynika z pierwszego polskiego badania dot. candidate experience, czyli wrażeń kandydatów z całego procesu rekrutacji, 68% badanych uważa, że pracodawcy nie interesują się tym, co myśli o nich kandydat. Sytuację na rynku stara się zmienić Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji, która w ciągu roku działalności zrzeszyła już ponad 100 firm deklarujących przestrzeganie Kodeksu Dobrych Praktyk w Rekrutacji.

Oczekiwania kandydatów vs praktyki firm

Jak wynika z raportu dotyczącego candidate experience „Kandydaci wymagający, pracodawcy za mało przyjaźni”* przygotowanego przez eRecruitment Solutions, dla kandydatów najważniejsza jest informacja, że ich aplikacja dotarła oraz na jakim etapie jest rekrutacja. Ponadto 77% kandydatów uważa, że pracodawca powinien informować osobę aplikującą o powodach, dla których nie została przyjęta do pracy. Większość badanych oczekuje, że w ogłoszeniach o pracę firmy będą konkretnie pisać, jakie warunki zatrudnienia oferują. Natomiast 4 na 10 aplikujących nie chciałoby odpowiadać na dziwne, niezwiązane ze stanowiskiem pracy, pytania na rozmowie kwalifikacyjnej.

Mimo że aż 73% badanych firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, wydaje się, że pracodawcy nie do końca dostrzegają, czego oczekują od nich kandydaci. Jak wynika ze wspomnianego raportu, równocześnie tylko 45% firm deklaruje, że zawsze wysyła potwierdzenie otrzymania aplikacji i jedynie 23% firm wysyła do wszystkich kandydatów informacje o przebiegu rekrutacji. Brak komunikacji z kandydatami może przyczynić się do strat dla firmy – jak wynika z badania firmy StartWire, 77% ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoją aplikację, zmienia opinię o firmie na negatywną, a 58% raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich aplikację.

„Celem Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji jest promowanie dobrych praktyk w  rekrutacji, w tym dbałości o  relacje z  kandydatami i  ich wrażenia z  procesu rekrutacji” mówi Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający eRecruitment Solutions, inicjator Koalicji. –  „Wspólnie z członkami Koalicji przygotowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk w Rekrutacji, który określa zasady, jakimi powinny się kierować firmy rekrutujące przyjaźnie; są to m.in. przekazywanie kandydatom informacji potwierdzających otrzymanie aplikacji i informacji o statusie rekrutacji, podawanie jasnych informacji o firmie, możliwość przesyłania pytań przez kandydata, rzetelne przygotowanie się do rozmowy przez rekruterów” – wyjaśnia Sieńczyk.

Porozmawiajmy o przyjaznej rekrutacji!

O wyzwaniach związanych z procesem rekrutacji będziemy rozmawiać podczas „Tygodnia z przyjazną rekrutacją”, organizowanego w dniach 2-6 czerwca przez portal Pracuj.pl. W Centrum Kariery użytkownicy znajdą porady, na co zwrócić uwagę biorąc udział w rekrutacji, a na profilu portalu w serwisie Facebook będą mogli podzielić się swoimi doświadczeniami i wyrazić opinię jakich zasad rekrutacji oczekują od firm. Akcję Pracuj.pl i ideę przyjaznej rekrutacji wspierać będzie również bloger i coach Michał Pasterski, specjalizujący się w tematyce rozwoju osobistego. Więcej o Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji na: przyjaznarekrutacja.pl

Możliwość cytowania wyników badania tylko za podaniem źródła: Raport „Kandydaci wymagający, pracodawcy za mało przyjaźni” przygotowany przez eRecruitment Solutions”.

*Informacja o raporcie: Na raport „Kandydaci wymagający, pracodawcy za mało przyjaźni” przygotowany przez eRecruitment Solutions składały się dwa badania: Opinie kandydatów na temat przyjaznej rekrutacji zebrano podczas realizacji badania „Specjaliści na rynku pracy”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl. Badanie zrealizowano w dniach 24.09-4.10.2013. Ankietę wypełniły łącznie 3021 osoby. Opinie pracodawców zebrano w ramach badania „Candidate Experience”, przeprowadzonego przez eRecruitment Solutions, wśród osób zajmujących się procesami rekrutacyjnymi w firmach. Badanie zostały zrealizowane metodą ankiety dostępnej on-line w dniach 24.09-14.10.2013. Ankietę wypełniły 554 osoby.

###

Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny skierowany do specjalistów i menedżerów. Specjalizuje się w rekrutacji przez Internet oraz w kształtowaniu wizerunku pracodawców, wspierając firmy w pozyskiwaniu najlepszych kandydatów do pracy. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 20 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. Pracuj.pl jest także członkiem-założycielem największego na świecie sojuszu niezależnych serwisów rekrutacyjnych The Network, zrzeszającego serwisy działające w ponad 70 krajach świata. www.pracuj.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s